Zakupy on-line bez tajemnic

Coraz częściej wolimy robić zakupy przez Internet, ponieważ jest to znacznie wygodniejsza forma, a dodatkowo mamy możliwość większego wyboru i atrakcyjniejszych cen w porównaniu do sklepów stacjonarnych. Jednak tego typu zakupy mogą się wiązać z tym, że towar, który otrzymamy, nie będzie spełniał naszych oczekiwań. Co w takim przypadku należy zrobić?

Zwrot zakupionego towaru

Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, możemy zwrócić zakupiony towar przez Internet w ciągu 14 dni od momentu otrzymania. Aby to zrobić, nie musimy podawać konkretnych powodów, ale należy zadbać o to, aby zwrócona rzecz była w stanie nienaruszonym i w oryginalnym opakowaniu (wraz z metkami i paragonem). Jeśli sprzedawca nie chce przychylić się do naszego wniosku, zwyczajnie łamie prawo.

Dlaczego zwracamy towar?

w sklepie stacjonarnym możemy daną rzecz wziąć do ręki, obejrzeć ze wszystkich stron, sprawdzić jakość wykonania, itp., co jest zwyczajnie niemożliwe przy zakupach dokonywanych za pośrednictwem strony internetowej. Głównymi powodami, dla których rezygnujemy z towaru, to:

 

  • niespełnienie oczekiwań (np. zakupiona rzecz różni się od tej na zdjęciu);
  • rozmyślenie (każdy ma prawo zaniechać zakupu);
  • wada (pęknięcie, brak części, itp.).

Jeśli sprzedawca mimo dobrze wypełnionego przez nas formularza nie chce się zgodzić na zwroty towarów zakupionych online, wówczas możemy skontaktować się z dobrym prawnikiem lub rzecznikiem praw konsumentów oraz skierować sprawę do sądu w celu odzyskania pieniędzy za zwróconą rzecz.

2 Komentarze

  1. Oj, pamiętam jak kiedyś się trudziłem, aby odzyskać pieniądze za zakupioną lodówkę, którą po zakupie chciałem oddać. Sprawa trochę kosztowała mnie nerwów, ale ostatecznie wyszedłem na swoje.

  2. Zazwyczaj kupuję ciuchy przez internet – nigdy nie było problemów ze zwrotem, aczkolwiek dobrze wiedzieć, jak należy postępować, gdyby one jednak wystąpiły.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*